کد مطلب:152142 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:238

نوری محیر العقول بر روی شبیه ضریح حضرت ابوالفضل
این قضیه توسط حضرت حجة الاسلام و المسلمین شیخ سعید سعیدی، نقل شده است:

در مأتم العباس [واقع در شهر خابورة در كشور عمان] ضریح كوچكی به ابعاد یك متر در یك متر مربع ساخته و آن را به دیوار نصب كرده اند، و مردم با نگاه به آن، به یاد ضریح مقدس حضرت اباالفضل العباس علیه السلام می افتند، و گاهی هم با دست زدن به آن تبرك می جویند.

در روز هفتم محرم الحرام 1418 ه ق. پس از اتمام منبر و شروع مراسم سینه زنی، یك مرتبه تمام كسانی كه در داخل مأتم العباس حضور داشتند، با چشمان خود مشاهده كردند كه یك نور قرمز رنگ بسیار قوی، روی دیوار نمایان شد! و همچنین روی آن ضریح كوچك نیز كه بر دیوار نصب شده است، قبه ای نورانی ظاهر گشت، كه آن ضریح كاملا در تحت آن قبه قرار گرفت! نور قرمز رنگ روی دیوار، به قدری قوی و شدید بود كه با وجود آنكه ظهور آن در روز بود نه در شب، آجرها و خطوط فاصل بین آجرها در پرتو آن ظاهر شدند.

در خور ذكر است كه روی آجرها، به اندازه ی یك سانت سیمان وجود دارد، و پس از آن هم ملون به دو رنگ شده است: اول سفید، بعد سیاه؛ قابل تصور نیست كه از زیر این رنگها و سیمانها، آجرها ظهور و بروز پیدا كند. البته از این صحنه كلا فیلمبرداری شد و فیلم آن در خابوره موجود است و به جاهای دیگر نیز برده شده است.

یادآوری می شود كه، هنگام ظهور این نور عجیب و تابش آن به دیوار، همه ی كسانی كه حاضر بودند، دستمالها و لباسها و پارچه های خود را به آن موضع نور محیر العقول


می مالیدند و متبرك می كردند. [1] .


[1] چهره ي درخشان، ج 2، ص 582.